Hopealle kirineet suomalaistyöt ovat Kokoro & Moin Fazer Café sekä Bondin Taideyliopisto. Molemmat palkittiin Corporate Identity Branding -kategoriassa. Suomalaisista shortlistalle selviytyivät myös Janine Rewell työllään Minna Parikka SS14 sekä Agency Leroyn Smakbyn Times. Voittoa tavoittelemattoman Art Directors Club of Europe -järjestön kisaan osallistui 660 työtä 22 Euroopan maasta. Kilpailun tuomaristo koostui 47 mainonnan ja muotoilun ammattilaisesta.

Taideyliopiston uudistunut ilme näkyi myös Helsingin katukuvassa. Taideyliopiston kokoteipattu raitiovaunu nimittäin ajeli puoli vuotta ilahduttaen joukkoliikennematkustajia ja muita helsinkiläisiä.
 
Digimallsit houkuttelivat shoppailijat kahville ForumissaDigimallsit houkuttelivat shoppailijat kahville Forumissa.


Kilpailutöistä sanottua
Taideyliopisto: Rohkea ja linjakas kokonaisuus. Rento ja dynaaminen ilme viestii ajankohtaisuudesta ja asenteesta! Identiteetti on detaljejaan myöten laadukas. Ilmeen monet variaatiot rikastuttavat ja syventävät kokonaisuutta. Merkin ja nimilogojen välinen hierarkian haaste ratkeaa lopulta toimivasti.
 
Fazer: Onnistuu olemaan tyylikkäästi sekä nykypäivää että klassinen. Elementtien yhteys perinteikkääseen brändiin on oivaltavaa. Oman fontin luominen on perusteltua ja tehot siitä saadaan irti. Värien käyttö ja valkoisuus raikastavat kokonaisuutta. Art deco -henkinen patterni toimii komeasti.
 
Palkittu ilme näkyin myös Fazerin kahvilaan ohjaavissa Abribus-julisteissa.Palkittu ilme näkyin myös Fazerin kahvilaan ohjaavissa Abribus-julisteissa.


Lisää aiheesta Art Directors Club of Europe -kilpailun verkkosivuilta www.adceurope.org