Citymarket tavoittaa yli 60 prosenttia kaikista suomalaisista kuluttajista. Suomalaisista ahkerimmin Citymarketissa käyvät 65–74-vuotiaat. Lisäksi tutkimus kertoo mielenkiintoisia faktoja, esimerkiksi sen, että varsinkin Turun seudulla asioidaan Citymarketissa. Turkulaisista 76 prosenttia käy Citymarketissa.

Myös Prismassa asioidaan ahkerasti ja ketju tavoittaa valtakunnallisesti hiukan enemmän kuluttajia kuin Citymarket. 69 prosenttia suurten ja keskikokoisten kaupunkien asukkaista käy Prismassa. Eniten Prismoissa käy 26–35-vuotiaat sekä 56–65-vuotiaat. Tampereella, Oulussa ja pääkaupunkiseudulla Prisma on hypermarketeista ykkönen.

 

Ihmisten mieliin toistuvalla viestillä


Hypermarketeissa kuluttajat kohtaavat paljon erilaisia kaupallisia viestejä aina pakkauslogoista esimerkiksi hyllyvälimainoksiin ja maistatuksiin. Massamedian voimin kuluttaja näkee saman viestin kaupassa useaan otteeseen, kun ostoskärryt tulevat vastaan myymälän käytävillä. Näin viesti piirtyy alitajuisesti mieleen, kuluttajan ostopolun viimeisessä vaiheessa, kaupassa sisällä. Samalla esimerkiksi S-ryhmän marketeissa, Ostoskärryt ovat ainoa tapa päästä viestimään kuluttajille kaupan sisällä.

 
ostoskarry_bonaqua