Jokereiden tavoitteena oli tehdä asioita uudella tavalla ja osallistaa kannattajat kampanjan tekemiseen. Jokerit halusivat vahvaa visuaalista näkyvyyttä. Haluttiin, että Jokereiden logo tunnistetaan ja saadaan logolle näkyvyyttä. Visuaaliselle ja tunnistettavalle kampanjalle valittiin Abribus Metropolitan Maxi.

Katukuvaan ilmestyi 1053 QR-koodista koostettuja Abri-mainoksia, jotka kauempaa ja lähempää tarkasteltuna muodostivat Jokerit-kiekkojoukkueen iloisen logon. Julisteet liittyivät suureen engagement-kampanjaan, jossa sosiaalisen median kautta kerättiin joukkueen kannattajien kuvallisia muistoja verkkogalleriaan.

Verkkogallerian kautta Jokereiden lupaus 'Minä, Me, Jokerit' näkyi joukkueen toiminnassa, joka on sydäntä riipaisevan kaunis yhteisyys pelaajien, organisaation ja kannattajien kesken. Tämä yhteisöllisyys taas tulee todelliseksi Jokereiden matseissa Hartwall areenalla.

portti kuvalliseen todisteeseen faniudesta

JCDecauxin Abrijulisteet olivat portti kuvalliseen todisteeseen faniudesta. Jokainen mainoksen QR-koodi ohjasi yksittäisen fanin tärkeään hetkeen, joka liittyi henkilökohtaiseen kokemukseen Jokerit-perheen jäsenyydestä. Ohikulkija pystyi mobiililaitteen avulla tutustumaan näihin pieniin yksityisiin hetkiin, ja ymmärtämään, että Jokerit-kokonaisuus rakentuu valtavasta määrästä tunteita, tärkeitä hetkiä ja hyviä ystäviä. Tämä kampanja antoi mahdollisuuden nähdä pienen vilahduksen siitä valtavasta kokonaisuudesta, joka on yhden joukkueen takana. Ehkä juuri se kokonaisuus on syynä sille, että Hartwall-Areenalla ja perheen kesken on juuri nyt niin hyvä tunnelma. Ehkä se on syy sille, että tänä vuonna mestaruus kuuluu Jokereille.

Kampanja-aikana viikolla 51 koodeja luettiin yhteensä 4000 kertaa.

 

Jokerit-kokonaisuus rakentuu valtavasta määrästä tunteita