Kotimainen pehmopaperibrändi Serla on tunnettu Serla-oravasta, joka on ilahduttanut suomalaisia kuluttajia Serlan pakkauksissa jo vuosikymmenten ajan. Viikonlopun ajaksi, Serla toi oravat, videoiden muodossa, myös Helsingin keskustaan kaupunkilaisia ilahduttamaan. 

 

Oravavideot yhteistyössä eläintenkouluttajan kanssa

Oravavideot pyörivät Helsingin ydinkeskustan raitiovaunupysäkeillä Digizonessa, jossa koko mainospinta on liikkuvaa FullHD-kuvaa. Videot näyttivät oravien askareita metsässä, niiden omassa elinympäristössä. Videot toteutettiin yhteistyössä eläintenkouluttaja Tuire Kaimion kanssa. Helsingin keskustassa kulkevat ihmiset saivat siis raitiovaunupysäkeillä odotellessaan ikään kuin suoran lähetyksen keskeltä metsää.
 


 

"Serla tulee suomalaisesta metsästä, ja olemme tänä vuonna tuoneet tuotteen alkuperää kuluttajien ulottuville monissa muodoissa. Alkuvuodesta lanseerasimme Kaunisteen Metsä-kuviolla koristellut talouspaperit ja nyt toimme oravavideoilla metsän vielä lähemmäs kuluttajia. JCDecaux’n uusi ulkomainoskokonaisuus Digizone tarjosi tähän hienon mahdollisuuden", Serlan Brand Manager Mari Rautio kertoo.

Tunnettu suomalainen eläintenkouluttaja Tuire Kaimio oli mukana mainosten tekemisessä houkuttelemassa oravia esiintymään kameralle varmistaen samalla niiden hyvinvoinnin kuvausten aikana. Haastattelussa Kaimio kertoo, millaista oravien kanssa työskentely on.

Kampanjan on suunnitellut Serlan mainostoimistokumppani Wörks.