Valitsimme viime ajoilta unohtumattomia kampanjoita ja kysyimme näiden kampanjoiden tekijöiltä heidän mielipiteensä ulkomainonnan onnistumisesta.
 

Slush

Kampanja otettiin vastaan todella positiivisesti. Suurin syy tähän oli se että keskityimme rakentamaan ideat erityisesti sijainnin ympärille emmekä tyytyneet perinteiseen 'yksi sanoma toimii kaikkialla' -ajatteluun. Erityisesti Kompassitorin taulu sai päät kääntymään hyvään tahtiin. Alexander PihlainenMarkkinointijohtaja, Slush
Slush näkyi marraskuussa Helsingissä niin, että Suomi mainittiin ulkomaita myöten. Slushin mainonta herätti huomiota, jopa kansainvälisessä mediassa.
 

Pelastusarmeija

JCDecaux auttoi meitä löytämään tehokkaimmat mainosvälineet ja varsinkin kampanjan oivallinen aikataulutus toi kampanjalle lisää huomioarvoa valtakunnallisesti. Ulkomainonta sopi Joulupata-keräyksen markkinointiin erityisen hyvin. Mainonta tavoitti monipuolisesti eri lahjoittajaryhmiä ja mahdollisti valtakunnallisen näkyvyyden toimipisteidemme läheisyydessä ympäri Suomen. Anne FredrikssonHead of Marketing and Corporate Relations
Pelastusarmeija
 
Joulukuussa toteutettu Pelastusarmeijan Joulupata-kampanja näkyi valtakunnallisesti, herätti tunteita sekä nosti hyväntekeväisyyskampanjan tulosta edellisvuodesta.
 

Pallivaha - Greasy Fingers

Ulkomainoskampanjan ansiosta verkkosivuillemme tuli kävijöiden suhteen kasvua sillä viikolla. Haut pallivahalla nousivat huomattavasti. En halua sanoa täsmällisiä lukuja, koska muuten kaikki alkaisivat myymään pallivahaa. Leevi KangasGreasy Fingers Oy
Kaduntallaajien ihmetykseksi, Pallivahaa mainostettiin Abrein loppuvuodesta 2016.
 

Atria

Tempauksesta jäi positiivinen fiilis. Aina on mahtavaa kokeilla uudenlaisia juttuja, tällä kertaa livestreamausta maailmanennätyksestä. Palaute mitä ollaan saatu on ollut pelkästään positiivista. Ja palautteen mukaan ihmiset jäivät oikein katsomaan livestreamia Rautatienasemalla. Elina VuolleMarkkinointipäällikkö
Atria
Atria toteutti livestream-kampanjan Lahden MM-kisojen aikaan. 36 tunnin grillausmaraton näkyi Digizone Undergroundissa ja maailmanennätyksestä voi nyt lukea myös Guinnesin kirjasta. Onnea ennätysgrillaajille!
 

Veikkaus

Räätälöidyllä ulkomainoskampanjalla on tarkoitus hoksauttaa suomalaisia siitä, miten Veikkauksen voittovaroja käytetään esimerkiksi jonkin paikallisen uimahallin toiminnan tukemiseen. Tuensaajien työ tuodaan konkreettisesti lähelle ihmisten arkea. Kimmo TolonenBrändi- ja markkinointijohtaja
Veikkaus
  

Marimekko

Palkittu valokuvaaja Meeri Koutaniemi taltioi linssinsä läpi hänen ja Paula Vesalan yhdessä luomaa rohkeaa Marimekko-naista. Kampanjakuvia ja -videoita, joissa Vesala ja Koutaniemi näkyvät, nähdään niin Suomessa kuin ulkomailla kevään aikana.
 
Koutaniemen ja Vesalan ensimmäisissä kuvissa Marimekon rohkeaa kuviosuunnittelua edustaa Annika Rimalan Tasaraita vuodelta 1968. Rimala suunnitteli Marimekolle kuvion unisex-aikakauden symboliksi, tasa-arvon raidaksi kaikille ikään ja sukupuoleen katsomatta. Lue lisää Marimekon sivuilta.
 
Marimekko ylisti rohkeita suomalaisia naisia kauniilla ulkomainoskampanjallaan.