Mobiilimpi kuluttaminen kasvattaa myös ulkomainonnan roolia mainostajan työkalupakissa, sillä ulkona liikkuessaan kuluttaja on muiden medioiden tavoittamattomissa. Yhdistämällä ulko- ja mobiilimainonnan, pystyt aktivoimaan asiakkaasi silloin, kun hänen huomiosta eivät kilpaile muut sisällöt.

Monikanavaisuudessa 1 + 1 = 3

Monikanavaisuus tarjoaa enemmän kuin osiensa summan. Mobiilimarkkinointi toimii parhaiten, kun se paritetaan laajemman median kanssa. Ulkomainonta on erityisen hyvä kumppani mobiilikampanjoille, sillä se on kustannustehokkain tapa vaikuttaa kuluttajien online aktivoitumiseen

Kanavien yhteistyötä tukee myös ulkomainonnan voimakas vaikutus muiden kanavien tuloksiin. Ulkomainonnan lisääminen mediamixiin kasvattaa esimerkiksi hakukonemainonnan tuloksia +40 %!

Suomalaiset kuluttajat viettävät päivästään 64 minuuttia mobiilin parissa, mutta yhteensä 159 minuuttia ulkona liikkuessaan. Ulkomainonta tarjoaakin luonnollisen tavan kasvattaa mobiilikampanjan tavoittavuutta.
 

Hyperpaikallisuuden uusi aalto 

Paikallisuus kuuluu erottamattomasti ulkomainontaan, mutta mobiilikäytön yleistyminen on tuonut hyperlokaalit kampanjat myös digimarkkinoinnin piiriin.

Muuttunut kuluttajakäyttäytyminen asettaa uusia vaatimuksia markkinoinnin suunnittelulle. Nykyään asiakkaasi päätöksiä edeltää usein nopea mobiilihaku, mikä tekee kartta- ja hakupalveluista tärkeän kanavan kuluttajien ohjaamiseen.

Halutessasi voit aktivoida kuluttajat ja ohjata heidät sujuvasti ostopolulla eteenpäin, esimerkiksi digihubin alueelle kohdennetulla mobiilikampanjalla.

Paikallisesti kohdennetut kampanjat ovatkin perinteisesti olleet erityisen tavoittavia. Tämä näkyy myös kuluttajien suhtautumisessa, sillä 68 % suomalaisista kokee sijaintiin räätälöidyt viestit erityisen kiinnostavaksi
 

Ulkomainonta on tutkitusti toimiva tapa ohjata asiakkaasi mobiiliin
 

Data kuljettaa brändin asiakkaidesi arkeen

Mitä olisi hyperpaikallisuus ilman dataa? Teemme parhaillaan kuluttajatutkimusta uusien digihubien alueilla liikkuvista ihmisistä, jonka avulla pääset syksyn aikana tutustumaan tarkemmin Helsingin eri alueiden ihmisiin ja heidän kulutustottumuksiinsa. 

Yhdistämällä ulkomainonnan intiimiä sijaintidataa ja mobiilimainonnan analytiikkaa, tuot kanavien parhaat puolet dataohjatun markkinointisi tueksi! 

Data auttaa sinua tunnistamaan ja hyödyntämään mainospaikan kontekstin. Digitaalisuus mahdollistaa myös aineiston räätälöinnin juuri sijaintiin sopivaksi, parantaen kampanjasi tehoa jopa +15%

Tutustu alueella liikkuviin ihmisiin, räätälöi kampanjasi aikaan tai paikkaan sopivaksi ja jatka tarinaa mobiilissa. Tällä reseptillä mainoksesi erottuu taatusti massasta.
 

Pystyvideo yhdistää ulko- ja mobiilimainonnan suunnittelua

Mobiilimarkkinoinnissa ovat yleistymässä lyhyet pystyformaatin mainosvideo. Olet saattanut jo törmätä koko ruudun täyttävään videomainokseen esim. Instagramissa tai Alma median mobiilifiideissä. 

Pystyformaatin yleistyminen helpottaa monikanavaisen kampanjan aineistojen suunnittelua, sillä mobiilissa ja digitaalisissa ulkomainoksissa toimivat käytännössä samat aineistot.

Yhtenäinen kampanja ja kustannussäästöt tekevätkin ulkomainonnasta erinomaisen kumppanin mobiilikampanjalle. 
 

Uusia mahdollisuuksia digilaajennuksesta 

JCDecaux’n digihubit ovat erinomainen lähtöpiste hyperlokaalin kampanjan rakentamiseen. 

Nämä synkronoitujen näyttöjen keskittymät mahdollistavat alueen täydellisen haltuunoton. Kun brändisi on mukana asiakkaidesi arjessa, sinun ei tarvitse enää odottaa, että se löydetään sattumalta. 

Digihubien profiilikortit paljastavat millaiset ihmiset korostuvat sijainnissa. Hyödynnä profiilikorttien tietoja kohdistaaksesi kampanjasi kaikkein tehokkaimmille sijainneille. 

Syksyn aikana digitaalinen ulkomainonta levittäytyy entistä laajemmin Helsingin alueelle, mikä tarjoaa sinulle lisää mahdollisuuksia esimerkiksi juuri hyperpaikallisten kampanjoiden suunnitteluun.