Uudet digitaaliset vaikutusalueet, eli digihubit, vaikuttavat jopa 2,3 miljoonaan kuluttajaan viikoittain.* Tuomme lokakuun alusta alkaen Helsinkiin 11 digihubia mainostajien käyttöön. Asennustyöt ovat parhaimmillaan käynnissä metroasemilla.


Ruoholahti, Helsingin Yliopisto, Hakaniemi, Sörnäinen, Kalasatama, Herttoniemi, Siilitie, Itäkeskus ja Vuosaari tulevat täyttymään digitaalisista mainospinnoista. Kampista ja Rautatientorilta löytyvät digitaaliset vaikutusalueet ovat olleet käytössä jo vuoden 2016 alusta alkaen.
 
Uudet vaikutusalueet tavoittavat jopa 2,3 miljoonaa kuluttajaa viikoittain.

 

 

Uudet digihubit tavoittavat urbaanin yleisön

JCDecaux’n digitaalinen ulkomainosstrategia on aiemminkin luottanut hubi-ajatteluun, jossa keskiössä on ulkomainonnan yksi tärkeimmistä peruselementeistä, sijainti. Nyt uusien digihubien avautuessa Helsingissä, ostovoimaiset massat tavoitetaan aivan uudella tavalla, parhaista lokaatioista.

”Me JCDecaux’lla uskomme vaikutusalueisiin, joilla mainostajat voivat dominoina kuluttajien huomiota aikaan ja paikkaan kohdistetulla viestillään”, kertoi JCDecaux’n markkinointipäällikkö Sampo Koskinen.

 

Optimaaliset mainospaikat

Metroasemien kulkureittejä on tarkasteltu käyttäjien näkökulmasta ja uudet näytöt on sijoitettu jokaisen aseman arkkitehtuuri huomioiden. JCDecaux on laskelmoinut optimaaliset paikat digitaalisille mainoksille ja räätälöinyt ne toimimaan parhailla mahdollisilla paikoilla. Sijoittelun lähtökohtana on aina vaikutusalueen kuluttajien tavoittaminen tehokkaasti ja vaikuttavasti.

 

Ulkomainonta syö yhä enemmän mainoskakkua, digi yksi kasvun moottori

Ulkomainonta kasvaa vuosi vuodelta. Digitaalisen ulkomainonnan osuus on jo noin viidenneksen kaikesta ulkomainonnasta Suomessa ja uusien lanseerauksien myötä sen ennustetaan kasvavan. Mainostajat luottavat edelleen massamedian voimaan, ja kasvuluvut näkyvät myös perinteisessä ulkomainonnassa.