Viime syksynä kyselimme Street Talkers -panelisteillamme heidän ruokakauppatottumuksistaan. Vuodessa tulokset eivät vielä ole muuttuneet, sillä S-ryhmä on ollut suosituin viime vuonna, K-ryhmä tulee perässä ja Lidl jakaa kilpailua kolmospaikalta. Street Talkers -tuloksemme siis tukee Nielsenin päivittäistavarakaupan markkinaosuuksia, vaikka kuitenkin lähes kolmasosa vastaajista kertoi, että voisi asioida missä tahansa ruokakaupassa.
 

 

Tuotteet joissa vastaajamme ovat merkkiuskollisia:

-hygieniatuotteet
-lastenruoat
-lemmikkien ruoat
-juustot
-valmisruoat
-virvoitusjuomat
 

Sen sijaan hedelmien, mausteiden ja naposteltavien merkillä ei vastaajillemme ole niin väliä.
 

 

Tuleeko verkkokauppa?

Verkkokauppa ei vielä ole löytänyt kuluttajien arkeen, sillä melkein 90 prosenttia vastaajistamme ei ole koskaan käyttänyt verkkokauppaa ruokaostosten tekemiseen. Vastaajamme eivät käytä verkkokauppoja ruokaostoksiin, koska hinta toimituskuluineen on kallis ja koska lähikauppa on lähellä.
 

Lue lisää tuloksista ja lataa visuttu raportti: