Selvitimme mielikuvia uutuustuotteista sekä kyselimme mainonnan vaikutuksesta:
 

Uutuustuotteet kiinnostavat

Kokeilunhaluisia kuluttajia joukostamme löytyy, sillä yli puolet vastaajistamme ostaa uutuustuotteita usein tai toisinaan. 12 % näistä on uutuustuotteiden heavyusereita, sillä he myöntävät ostavansa uusia juttuja usein. Miehet innostuvat uutuuksien kokeilusta usein kauppojen välittömässä läheisyydessä olleen mainoksen perusteella. 
 
streettalkers_pos
 

 

Mikä vaikuttaa ostopäätökseen?


Kun kuluttajilta itseltään kysytään mitkä vaikuttavat ostopäätöksiin, TV, mainokset lehdissä ja mainokset kaupan ulkopuolella tai sisäänkäynnillä nousevat kärkeen. Kolmannes kuluttajista on kokeillut uutuustuotteita kaupan välittömässä läheisyydessä nähdyn mainonnan perusteella. Myös katukuvassa näkynyt mainonta raportoidaan uutuustuotteiden ostopäätöksiin vaikuttavaksi.

 

Maitotuotteet ja makeiset muistetaan mainoksista

Maitotuotteet ovat nyt ihmisten mielissä! Kun kysyttiin uusia elintavirketuotteita, joita on nähty mainostettavan tänä kesänä tai syksynä, ihmisten mieliin olivat erityisesti jääneet maitotuotteet. Proteiinirahkat ovat siis edelleen in ja toisaalta jäätelökesä on juuri saatu päätökseen. Myös makeiset muistetaan mainoksista.
 
ostettiin maitotuotteita
 

 

Näistä puhutaan juuri nyt

Pyysimme vastaajiamme nimeämään uutuustuotteet, jotka ovat jääneet viime ajoilta mainonnasta mieleen. 

Nämä tuotteet muistetaan erityisesti:
- Sportyfeel-tuotteet
- Valio Kefir
- Atrian uutuuskeitot
- Hörppy-mehu

Lue raportistamme lisää. Raportin voit ladata oikealta ylhäältä!

Tutustu Kuluttajan kauppareissun ensimmäiseen osaan.