Helsingin poliisista toivotaan, että kampanjalla on myös ennalta estävää vaikutusta. Kampanjasta herääviin tiedusteluihin vastaavat Juha Hakola ja Juhani Vuorisalo.

Helsingin poliisilaitoksen viestintäjohtaja, ylikomisario Juha Hakolan mukaan kampanjapaikat on tarkkaan suunniteltu, eikä asuinalueita haluta alleviivata eikä leimata. "Jokainen ihminen jokaisessa kaupunginosassa ymmärtää, että perheväkivaltaa ilmenee." Ihmiset saattavat silti tulkita mainokset omalla tavallaan.
 

 

 

Erityinen julistetekniikka ja räätälöidyt julistevaihdot

Julisteeseen on tehty kummallekin puolelle painatus, jolla aikaansaadaan ns. yö-päivä-efekti. Tällä efektillä julisteeseen saadaan kaksi eri aihetta. Päivänvalossa esillä on etupuolen painatus. Hämärän aikaan taustavalaistuksen syttyessä saadaan mukaan myös taustan painatus.

Kampanja-aika on 12.–25. joulukuuta, jolloin mainokset näkyvät 48 tuntia kestävinä "täsmäiskuina" alueilla, joista on tehty kotihälytys. Julisteet siis vaihdetaan useammin kuin Abri-kampanjoissa normaalisti.

 

Luovasti tekemässä hyvää

Toteutimme kampanjan yhdessä TBWA:n kanssa pro bono -periaatteella. Me JCDecaux'lla haluamme herättää kaupunkilaisten ajatuksia eri tavoin ja samalla luoda kaikille turvallista kaupunkia, siksi lähdimme mukaan tärkeään kampanjaan. TBWA\Helsingin innovaatioyksikön johtaja Juha-Matti Raunio taas kertoo, että "jos luovalla työllä voi tehdä merkittävää asiaa näkyväksi, me haluamme olla mukana". 

"Kyseessä on perinteinen julisteilla toteutettu ulkomainoskampanja, joka nähdään usein melko hitaana massamediana. Halusimme tehdä tällä kertaa täysin uudella tavalla todella nopeatempoisen ja hyvin paikallisen kampanjan", Raunio kertoo.

 
Päivällä juliste näyttää "tavalliselta" Abri-julisteelta.
 
Yöllä juliste herää henkiin ja muistuttaa kaupunkilaisia tärkestä asiasta vieläkin näyttävämmin.