Tavoite: Tavoitteena herättää kiinnostusta ja tarjota näkymä toiminnasta kaupunkilaisille arjessa 
Ulkomainonta: Digitaalinen ulkomainonta Helsingin keskustan alueella kotipelien aikana 
Kohderyhmä: Kaupunkilaiset liikenteessä 
Kampanja-aika: Runkosarjan aikana 
Tulokset: Kampanjan on herättänyt kiinnostusta ja siitä on saatu spontaania, positiivista palautetta.  

 

Kotipelit näkyvissä livenä keskustassa 

Kauden alusta lähtien kaupunkilaisilla on ollut mahdollisuus seurata kotipelien pelitilannetta livenä kaupungilla. Helsingin keskustan uusissa digihubeissa tilanne on seurattavissa ottelun aikana ja lopullinen pelitulos on näkyvissä aina puoleen yöhön asti. Ottelun päätyttyä punaisella hehkuva viesti ”Dunkkuun tuli”, saa hymyn huulille, vaikka lopputulos harmittaisikin. 

 

 

Uudenlainen tapa lähestyä

Reaaliaikainen ottelutilanne digihubeissa on hyvä jatkumo HIFK:n perinteiselle ulkomainosnäkyvyydelle.

Ulkomainonta on ollut mukana HIFK:n monipuolisessa mediapaletissa jo vuosien ajan. Syksyllä lähdettiin rohkeasti kokeilemaan uutta ja erilaista tapaa tavoittaa kaupungilla liikkuvaa yleisöä. 

”Haluamme lähestyä kaupunkilaisia uudella tavalla, erilaisissa ympäristöissä. Tavoitteena on herättää kiinnostusta ja tarjota näkymä toiminnastamme kaupunkilaisille arjessa”, kertoo HIFK:n markkinointijohtaja Roland Carlsson. 

 

Positiivista palautetta persoonallisella näkyvyydellä 

Livenäkyvyydestä kaupunkikuvassa on tullut spontaania, positiivista palautetta. Reaaliaikainen viestintä koetaan vaikuttavana, aitona läsnäolona kaupunkilaisten arjessa. 

Dynaaminen ulkomainonta, jossa datan avulla luodaan informatiivista ja huomiota herättävää sisältöä on tehokas tapa kasvattaa kampanjan tehoa ja vaikuttavuutta.