Kampanjan tavoite: Vahvistaa tuotteen brändiä, kasvattaa ostotiheyttä ja herättää mielenkiintoa uudessa kohderyhmässä 
Mediamix: Ulkomainonta, online, tv, kampanjasivu 
JCDecaux ulkomainonta: Digitaaliset vaikutusalueet pääkaupunkiseudulla, Turussa ja Tampereella 
Kohderyhmä: Nuoret aikuiset sekä perheet 
Kampanja-aika: Kaksivaiheinen kampanja vuoden 2019 aikana, näkyvyys torstaisin 
Tulokset: Kampanja on saanut erittäin hyvät huomioarvot sekä hyvää palautetta asiakkailta 
 
 

Tuote tutuksi uudelle kohderyhmälle 

Hernekeitto on Jalostajan tunnetuin tuote, joka tuli kauppojen hyllyille vuonna 1952 ja on edelleen yksi Suomen suosituimpia valmisruokia. 

”Halusimme ulkomainonnan avulla vahvistaa tuotteen brändiä sekä herättää kiinnostusta myös nuorten keskuudessa. Jalostajan hernekeitto on kotimainen, terveellinen ja sisältää kohtuullisen paljon proteiinia ja on vielä edullinenkin eikä sisällä lainkaan lisä- tai säilöntäaineita. Tölkki on myös sataprosenttisesti kierrätettävä. Todella hyviä tuoteominaisuuksia nykyajan valistuneille kuluttajille”, kertoo tuotepäällikkö Mirjami Vekara Jalostajalta.  

 
 

Hernekeittotorstai kampanjan ideana 

Kampanjan lähtökohtana on vahvistaa torstaita viikon hernekeittopäivänä. Riittävä peitto ja toisto saavutetaan diginäkyvyydellä pääkaupunkiseudulla, Turussa ja Tampereella. Markkinointiviestinnän toimisto Hansdotterin suunnittelema selkeä kampanjailme ja yksinkertainen mainosviesti toimii ulkomainonnassa loistavasti. 

”Halusimme ulkomainonnalla varmistaa mahdollisimman laajan peiton ja toiston ajastettuna torstai -päiville. Onnistuimme ja olemme todella tyytyväisiä kampanjan saavuttamaan huomioarvoon sekä positiiviseen palautteeseen”, iloitsee Mirjami Vekara.