Monimediakampanja aktivoi kuluttajat osallistumaan ja tavoitti ulkomainonnan lisäksi myös radiossa ja verkossa. Menestyksekkään kampanjan aikana kesälomien myyntitavoite ylittyi 48 prosentilla!


Virittäydy kampanjan tunnelmiin: 
 

Tavoite: Sivustoliikenteen kasvu +20 %, viikkokohtaiset myyntitavoitteet sekä TUI-brändin tunnettuuden kasvattaminen 
Mediamix: Ulkomainonta, radiomainonta, TUI:n digi- ja somekanavat 
JCDecaux ulkomainosmediat: Klassinen Abri Finland Maxi ja Midi, digitaalinen näkyvyys metrot ja raitiovaunut Kohderyhmä: Matkustamisesta kiinnostuneet 25–70-vuotiaat 
Kampanja-aika: Viikot 2-3/2019 
Tulokset: Kesälomien myyntitavoite ylittyi 48 prosentilla. Myynnin kasvua edellisen vuoden vastaavaan messuviikkoon 20 %. Herätti kiinnostusta sosiaalisessa mediassa, ja liikenne TUIn Facebook-sivulta kasvoi 97 %. 

 

Erikoistoteutus riemastutti ja aktivoi ihmiset liikkeelle 

Matkamessuviikolla joukkoliikkujat yllätettiin innovatiivisella erikoistoteutuksella. TUI piilotti pääkaupunkiseudun bussipysäkeille viisi kilpailujulistetta, joiden löytäjät voittivat matkalahjakortteja ja yksi onnekas unelmaloman Malediiveille. Lomabongarit saatiin tehokkaasti liikkeelle radioyhteistyön ja somekanavissa pyörineen innofilmin avulla. Pääkaupunkiseudun bussipysäkeille sijoitetut HaeTUIn loma -julisteet löydettiin nopeasti. 

”Halusimme lähteä rohkeasti tekemään uudenlaista kampanjaa, jossa yhdistyvät perinteiset mainoskanavat, radio ja ulkomainonta, mutta uudella twistillä. Kampanja onnistui erinomaisesti ja vuoden tärkein myyntiviikko lunasti kaikki odotukset”, iloitsee Anna-Maria Mettin, TUI Finlandin Head of Digital Sales & Marketing. 

 

Monimediakampanja tavoitti tehokkaasti 

Näyttävä ulkomainoskampanja täydennettynä rohkealla erikoistoteutuksella vahvistivat TUIn brändimielikuvaa ja sanoman perille menoa. Matkailuaiheet ja HaeTUIn loma -kampanja olivat kuuluvasti ja näkyvästi esillä radiossa ja verkossa koko messuviikon ajan. Kilpailun voittajat palkittiin suorassa radiolähetyksessä. 

”HaeTUIn loma -kampanja käytti ulkomainontaa innovatiivisesti ja toi TUIn hauskasti kaupunkilaisten mieleen ja jopa käsin kosketeltavaksi. Kampanja aktivoi kuluttajat osallistumaan ja tavoitti ulkomainonnan lisäksi myös radiossa ja verkossa. Tämä on loistava esimerkki monimediakampanjasta, jossa jokainen kohtaaminen on merkityksellinen", sanoo Sampo Koskinen, JCDecaux’n Head of Marketing. 

 


HaeTUIn loma -kampanjan suunnittelu ja toteutus: 
   •  TUI 
   •  Carat Finland 
   •  JCDecaux Finland 
   •  Bauer media, Radio Nova


Kampanjaviikon top5 varatuimmat kesäkohteet: 
   1.  Rodos, Kreikka 
   2.  Kreeta, Kreikka 
   3.  Alanya, Turkki 
   4.  Makarskan rannikko, Kroatia 
   5.  Kypros, Kreikka