Kampanjan tavoite: Ihmisten tietoisuuden nostaminen

Kohderyhmä: Helsinkiläiset
Mediamix: Ulkomainonta
Ulkomainosmediat: Raitiovaunupysäkki
Kampanja-aika: Kevät 2016
Tulokset: Paljon uusia tilauksia

 

Sijainti tärkeä osa markkinointistrategiaa

Idea kampanjalle lähti tarpeesta rakentaa tehokas markkinointikampanja sinne, missä suurimmat asiakasvirrat liikkuvat. Tarkoituksena oli kokeilla jotakin uutta, näyttävää ja huomiota herättävää.

Foodoran markkinointistrategiaan kuuluvat hyvin kohdennetut toimenpiteet. Markkinointipäällikkö Olli Keränen totesikin, että ”mikä olisikaan parempi idea kuin rakentaa näyttävä ratikkapysäkki Helsingin sydämeen, jossa trenditietoiset ja ostovoimaiset asiakkaat liikkuvat”.

Keränen kertoi, että varsinkin yrityksen alkuvaiheessa on tärkeä viestiä selkeitä kokonaisuuksia sekä käyttää kekseliäisyyttä, näin ollen Foodora valitsi ulkomainonnan.

 
foodoran_innoNettiin ohjaus toimi Foodoran ulkomainoskampanjassa, sillä nettisivut saivat paljon uusia kävijöitä ja tilausmäärät kasvoivat.

Foodoran pinkit pyörät osana konseptia

Ensimmäisen vuoden aikana Foodora on pyrkinyt kokeilemaan erilaisia markkinoinnin muotoja. Muun muassa erilaista kadunvarsimainontaa, promootioita, radiota, influencer-yhteistyötä ja jopa TV-mainontaa on ehditty testaamaan vuoden sisään.

Erilaisten markkinointitoimenpiteiden jälkeen Foodora on kuitenkin tullut tutuksi Helsingin keskustaan parkkeeratuista pinkeistä polkupyöristä ja Keräsen mukaan ne ovatkin luonnollinen osa mainontaa, koska fillarit ovat olennainen osa Foodoran palvelukonseptia. Nyt fillari vietiin ratikkapysäkin katolle Foodora-teippausten ja digitaalisen materiaalin kera.
 
Foodora toi kaduilta tutut pinkit pyörät paraatipaikalle Helsingin keskustaan.Foodora toi kaduilta tutut pinkit pyörät paraatipaikalle Helsingin keskustaan.
 

 

Ulkomainonta tavoittaa siellä missä ihmiset ovat

Keräsen mukaan, ”ulkomainonta auttaa pääsemään sinne, missä ihmiset ovat ja elävät, ja näin tavoitettavuus on mahdollisimman suuri. Helsingin ydinkeskusta toimii oikeanlaisten, ostovoimaisten ihmisten tavoittamiseen”.

Foodora valitsi ensimmäiseen ulkomainoskampanjaan ydinkeskustan raitiovaunupysäkin. Sporapysäkki mainospaikkana toimii hyvin, sillä Foodoran toimitusalue ulottuu sinne, minne ratikatkin kulkevat.  

 

Kampanja ylitti odotukset

Tuloksia tuli lyhyellä aikavälillä ja ne näkyivät nettisivujen lisääntyneissä kävijäluvuissa sekä uusien asiakkaiden määrissä. Tilausmäärät kasvoivat jo kampanjan aikana ja kasvu jatkui edelleen seuraavilla viikoilla.

 
foodoran_inno