Kauppakeskuksissa ihmiset kuluttavat aikaa ja ovat vastaanottavaisia kaikenlaisille viesteille. Katso miten kauppakeskusympäristöä on käytetty hyväksi interaktiivisissa digitaalisissa mainoskampanjoissa.

 

Jokerit - Talviklassikko

Talviklassikko pelattiin tammikuussa 2014. Samaan aikaan Jokerit toteuttivat interaktiivisen mainoskampanjan, jossa kauppakeskuskävijät saivat äänestää oman suosikkiansa mobiilisti. Äänestystulos päivittyi Digimalsseihin reaaliaikaisesti.
Jokerit - Talviklassikko retromainos digissä

 

 

Coca-Cola - Share a Coke 

Coca-Cola toi Cokis-fanien nimet pulloihin ja levitti suositun kampanjan myös kauppakeskuksiin. Share a Coke -kampanjassa jokainen sai hetken parrasvaloissa, kun tekstasi oman nimensä Cokikselle. Nimi ilmestyi digitaaliseen Cokispulloon Digimallspinnalle. Lisäksi kuluttajat käyttivät #ShareaCoke -tunnistetta somessa ja julkaisivat selfietä oman Cokiksen kanssa.
Coca-Cola - Share a Coke mainos
Coca-Cola - Share a Coke kolme mainosta

 

Tapcite

Tapciten pilottikampanjassa terstattiin Tapcite-alustaa teknisesti, aktivoitiin kuluttajia Digimalls-kampanjalla sekä ohjattiin kauppakeskuskävijöitä käyttämään sanomalehtisisältöjä.

Vaikka käytössä oli vain yksi Digimalls Itäkeskuksessa, saatiin viiden päivän aikana jopa 131 käyttäjää.

60% käyttäjistä näppäili näytössä olevan URL osoitteen ja 40% käyttäjistä skannasi QR-koodin. Keskimääräinen kampanjassa vietetty aika oli 74 sekuntia.
 
Tapcite mainos
Tapcite 2 mainosta