Helsingin vilkkaimmilla paikoilla sijaitsevat uudet ulkomainospinnat laajentavat digitaalisen ulkomainonnan tavoittavuutta merkittävästi. Kuluttajat tavoitetaan nyt kokonaisella digitaalisella vaikutusalueella.

“Haluamme tarjota asiakkaillemme mahdollisuuden tehdä näyttäviä ja vaikuttavia digitaalisia ulkomainoskokonaisuuksia yksittäisten digitaalisten pintojen sijaan. Miellämmekin itse Digizonen digitaaliseksi vaikutusalueeksi, jossa kuluttaja tavoitetaan usealla toistolla, dynaamisilla ja huomiota herättävillä mainossisällöillä. Mukana ovat siis niin ulkomainonnan kuin digitaalisen mainonnan parhaat puolet”, kuvailee JCDecaux Finlandin markkinointipäällikkö Sampo Koskinen.

 

Digitaalisuus kasvaa myös ulkona

Digitaalinen ulkomainonta avaa uusia mahdollisuuksia niin sisällön kuin kohdennuksen kannalta. Konkreettisesti Digizone koostuu 24:stä Abrikokoisesta, eli 72 tuumaisesta, FullHD-tarkkuisesta pinnasta, jotka on sijoitettu Helsingin keskustan vilkkaimmille raitiovaunupysäkeille pareittain. Laiteparit mahdollistavat esimerkiksi interaktiivisen sisällön ja erilaiset luovat digitaaliset ratkaisut. Nyt pysäkeillä voidaan nähdä esimerkiksi dynaamista, kohdennettua ja reaaliaikaista sisältöä sekä vaikkapa, maailmalta tuttua, laajennettua todellisuutta.

Iso-Britanniassa jo 28 prosenttia kaikesta ulkomainonnasta on digitaalista.* Suomessa vastaava luku on noin 15 prosenttia. Digitaalinen ulkomainonta kuitenkin kasvaa myös Suomessa ja kasvu nähdään ensimmäisenä Helsingissä.

 

Helsinki digi-metropolien aikakauteen

”Helsingin keskustan pysäkkien mainospintojen digitalisointi uudella Digizone-kokonaisuudella aloittaa uuden aikakauden suomalaisessa ulkomainonnassa. JCDecaux haluaa näin siirtää Helsingin suoraan digitaalisten metropolien aikakauteen. Helsinki on näistä pohjoisin”, kommentoi JCDecaux Finlandin toimitusjohtaja Klaus Kuhanen.

Samaan hengenvetoon Kuhanen lupaa jatkaa investointeja digitaaliseen ulkomainontaan. ”Tulemme jatkamaan investointeja Helsingin ulkomainonnan digitalisointiin lähiaikoina. Uskomme uusimman teknologian muuttavan koko ulkomainonnan luonteen kaikkein vilkkaimmilla kaupunkialueilla muun muassa mobiilin interaktiivisuuden kehittymisen myötä”, kertoo Kuhanen.
 

*Outdoor Media Center, UK, 2015.