Himomatkaajat oli HSL:n ja JCDecaux'n yhteistyössä toteuttama kilpailu, jossa etsittiin joukkoliikenteen ahkerinta käyttäjää.


Osallistujat bongasivat julkisten liikennevälineiden Digiscreeneiltä ilmoituksia, joiden avulla he rekisteröivät matkansa. Käytännössä rekisteröinti tapahtui lukemalla Digiscreenin QR-koodin älypuhelimellaan. Kisaan pystyi osallistumaan myös ilman QR-koodia, rekisteröitymällä himomatkaaja-verkkosivuilla.

Himomatkaajat voittivat 100 euron arvoisen lahjakortin, sillä kampanja-aikana (13.12.2013-16.1.2014) HSL arpoi lahjakortteja.
 
 

Tulokset:

  • 593 osallistujaa
  • 5085 hyväksyttyä koodia
  • Kampanjan nettisivuilla käytiin 5762 kertaa (4922 kertaa mobiililaitteesta)