Oheinen video paljastaa, miten erilaisia datalähteitä hyödynnetään ulkomainonnan suunnittelussa ja kohdentamisessa:
 
 

Ulkomainontaa asiakas edellä

Kuluttajat vaativat mainonnalta enemmän kuin koskaan. Sisältöjen tulee olla kohdennetumpia, eikä tungettelevaa tai päällekäyvää mainontaa siedetä lainkaan. 

Ulkomainonta on säilyttänyt suosionsa kuluttajien keskuudessa luonnollisena osana kaupunkimiljöötä. Lähes joka toinen kaupunkilainen kokeekin ulkomainonnan elävöittävän katukuvaa. 

Data tarjoaa mahdollisuuden vastata asiakkaiden toiveisiin kohdennetummasta ulkomainonnasta. Tunnistamalla kuluttajaryhmien korostumia tietyissä sijainneissa, voidaan ulkomainosaineisto räätälöidä puhuttelemaan juuri näitä avainsegmenttejä. 

Asiakasymmärryksen tärkeys korostuu onnistuneen kampanjan suunnittelussa. Digitaalisen ulkomainonnan suunnittelutyökalu auttaakin sinua valitsemaan brändillesi tärkeät kohderyhmät ja optimaaliset sijainnit kampanjallesi.

 
Kohderyhmärajauksella tunnistat brändillesi sopivimmat digihubit, ja profiilikorteista voit tutustua tarkemmin alueen kuluttajiin
 

Datalähteistä dynaamisiin mainoskampanjoihin 

Ulkomainonnassa nähdään päivä päivältä innovatiivisempia tapoja hyödyntää erilaisia datalähteitä. Aina yritysten omista tietokannoista, julkisiin datavirtoihin asti. 

Hyvä esimerkki on Finnkinon kampanja, joka näytti elokuvien reaaliaikaisen varaustilanteen luodakseen aktivoivan ja informatiivisen ulkomainoksen. Mielenkiintoinen on myös Helenin useita eri lähteitä hyödyntänyt kampanja, jossa mm. onniteltiin nimipäiväsankareita ja tiedotettiin meriveden lämpötilasta eri lomakohteissa. 



Datalähteitä voi hyödyntää monin eri tavoin. Voit esimerkiksi tarjota reaaliaikaista informaatiota omasta lähteestä räätälöidyllä HTML -toteutuksella tai template -pohjalla. Vaihtoehtoisesti voit hyödyntää myös JCDecaux’n ilmaisia datakohdennussääntöjä aineistosi dynaamiseen ohjaamiseen.
 

Tekoäly apuna ulkomainonnan suunnittelussa 

Datan mahdollistama koneoppiminen tuo apua myös sisällön suunnitteluun. 

Uusi tekoälytyökalumme VisualMind auttaa mainostajia analysoimaan ulkomainonnan sisältöjä ja näiden herättämiä tunnetiloja. Tämä auttaa ohjaamaan sisältöä paitsi brändiarvojen mukaiseksi, niin myös kohdentamaan tietynlaisen viestin oikeaan kohderyhmään. 

Voit tutustu tarkemmin tekoälyn tarjoamiin mahdollisuuksiin näistä artikkeleista: 

Ulkomainos tekoälyn silmin

AI-analyysi kevättalven kiinnostavimpiin ulkomainoksiin

 

Kokeile dynaamista ulkomainontaa Helsingin uusimmilla digipinnoilla

Helsingin digilaajentuminen vain kiihdyttää vauhtiaan. Alta löydät JCDecaux'n uusimmat digihubit:
  • Ruoholahti Helsinki 
  • Töölöntori Helsinki 
  • Rautatientorin laajennus
  • Hämeentie-Mäkelänkatu Helsinki
  • Kaisaniemi (Varsapuistikko) Helsinki
  • Helsingin Jäähalli Helsinki

Uudet sijainnit tarjoavat erinomaisen mahdollisuuden kokeilla kohdennetumpaa ulkomainontaa. Hyödynnä omia datalähteitäsi tai nappaa käyttöösi JCDecaux’n ilmainen datakohdennus ja päästä luovuutesi valloilleen.

Voit tutustua uusiin sijainteihin tarkemmin digisuunnittelutyökalussa.