SmartContent: Mutkatonta ulkomainonnan kohdentamista

SmartContent on sisällönohjaustyökalu, joka mahdollistaa ulkomainonnan luovien aineistojen reaaliaikaisen kohdentamisen. 

Työkalu mahdollistaa mainosten helpon hallinnan ja ohjaamisen, esimerkiksi valmiiden datalähteiden tai ajankohdan mukaan. Nämä säännöiksi kutsutut kohdennustavat sallivat reaaliaikaisesti muuttuvien ulkomainosten luomisen ilman koodaamista tai lisäkustannuksia. 

Dynaaminen ulkomainonta on tullut jäädäkseen, sillä se on hyväksi todettu tapa kasvattaa kampanjan tehoa. Dynaaminen, kontekstiin sidottu aineisto tarjoaakin parhaimmillaan lähes kaksinkertaisen myynnin kasvun tavalliseen digitaaliseen ulkomainokseen verrattuna.  
 

Verkkomainonnan logiikka ohjaa ulkomainontaa

Helpompi sisällönhallinta mahdollistaa ulkomainonnan reaaliaikaisen ohjaamisen. SmartContentin avulla ulkomainosaineistosi pystytään vaihtamaan muutamassa minuuteissa ja se voidaan kohdentaa jopa näytön tarkkuudella.

Työkalun suurin etu on kuitenkin sen datalähteitä hyödyntävässä aineistonohjauksessa. SmartContent -säännöt vastaavat ohjelmoinnissa yleisiä IF -lausekkeita, mahdollistaen hyvin yksityiskohtaisten kohdennusten luomisen. 

Joustavampi aineistonhallinta mahdollistaa esimerkiksi verkossa yleistyneen A/B testauksen myös ulkomainonnan puolella. Vain mielikuvitus on rajana, kun ulkomainonnan kohdistaminen siirtyy uudelle aikakaudelle. 

Tämä artikkeli paljastaa millaisia mahdollisuuksia SmartContent tarjoaa dynaamiseen ulkomainonnan kohdentamiseen. 
 

Data luovuuden polttoaineena

Datan avulla luot informatiivista, huomiota herättävää ja tavoittavaa ulkomainontaa. 

Käytettävissäsi on monenlaista julkista dataa. Sää, avoimet aikataulut tai valuuttakurssit ovat esimerkkejä mahdollisista dynaamisista tietolähteistä luovan suunnittelun pohjaksi. 

Kaikkein persoonallisinta mainontaa teet kuitenkin omista datalähteistäsi. Kohdenna ulkomainoksesi esimerkiksi varastosaldon tai myyntidatan perusteella ja tarjoa asiakkaillesi varmasti ajankohtaista markkinointiviestintää. 
 

Tavoita kuluttajat luontevassa kontekstissa

SmartContent, ulkomainonnan suunnittelutyökalu ja VisualMind -tekoäly ovat osa JCDecaux’n kehitystyötä, jonka tavoitteena on auttaa mainostajia paremmin tavoittamaan asiakkaansa. 

Ulkomainonnan ja sen aineistojen kohdentaminen mahdollistaa kaupunkilaisten tavoittamisen niissä hetkissä ja paikoissa, joissa he ovat valmiina vastaanottamaan mainosviestejä. 

Helsingin käynnissä oleva digilaajennus kasvattaa mahdollisuuksiasi tavoittaa kuluttajat heille luontevassa ympäristössä. Digitaalisuus on tällä viikolla jatkanut leviämistään. Varsapuistikon rinnalle nousee Kaisaniemen toinen digihubi, ja Kauppatorin digitaalisuus laajenee nyt myös torin puoleisiin pysäkkeihin. 


Käy vilkaisemassa uudet digihubit SUUNNITTELUTYÖKALUSSA.