Tiesitkö tämän?

Ihmiset viettävät 8 h 41 min päivittäin kodin ulkopuolella. Verkostomme rakentuu sinne, missä ihmiset ovat. 

 

Nescafén myynti kasvoi merkittävästi

Nescafén kampanjointi oli näyttävää ja yllätyksellistä, jossa mediaympäristö – opintoputki, kahvilavaunu, rullaportaat ja laiturialueet olivat osa viestiä.

1012_nescafe

Kampanjan tavoitteena oli lanseerata täysin uusi konsepti: ”Great ideas comes from great coffee” jossa mentiin kohderyhmä edellä. Kampanjalla haluttiin puhutella nuorta urbaania väkeä oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Kampanjointi oli näyttävää ja yllätyksellistä, jossa mediaympäristö – opintoputki, kahvilavaunu, rullaportaat ja laiturialueet olivat osa viestiä.

Uuden konseptin lanseeraus toi loistavat huomioarvot

Kampanjalla haluttiin paitsi kasvattaa tunnettuutta myös erottua joukosta muutoin stabiililla kahvimarkkinalla. Selkeä luova toteutus iskevine teksteineen toimi hienosti. Spontaani muistaminen oli huipputasoa – 42 prosenttia vastaajista oli nähnyt Nescafén mainontaa!

Koko kampanjan huomioarvo oli huikeat 92 prosenttia ja pelkällä ulkomainonnalla tavoitettiin 85 % vastaajista. Kampanjaa pidettiin selkeänä, nykyaikaisena, positiivisena ja erilaisena. Yli 70 prosentin mielestä kampanja viesti vahvasti tuotteen kätevyydestä. Kätevyyttä ja helppoutta vahvistettiin myös kahvimaistatuksilla ja –näytteillä, joita jaettiin yhteensä 42 000 kappaletta metroissa ja metroasemilla!

" Lähdimme kampanjoimaan kohderyhmä ja tuote edellä. Halusimme isoa, kohdennettua, yllätyksellistä ja uudenlaista kahviviestintää. Näytejakelun maksimointi osana kampanjaa oli myös tärkeä tavoitteemme. Metroasemat loivat tähän tarkoitukseen hyvät puitteet kohderyhmän ollessa nimenomaan työssäkävijät ja opiskelijat. Uuden ”Great ideas come from great coffée” konseptin lanseeraus toimi loistavasti kailla mittareilla. Muutoin stabiilissa markkinatilanteessa myynti kasvoi merkittävästi! " kertoo tuotepäällikkö Olli Liedes Suomen Nestlé Oy:stä. 
 

 


» Katso lisää kuvia

« Takaisin Case-pankkiin